پارچه فایبرفلون چیست؟

۳۰ بازديد
یکی دیگر از انواع پارچه های ضد اشتعال پارچه فایبرفلون است. پارچه و نوار فایبرفلون در یک طرف از پلیمر PTFE و در طرف دیگر از سیلیکون مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است.

ویژگی های
پلیمر PTFE مورد استفاده در پارچه فیبرفلون یک ماده پلیمری است که توسط شرکت DuPont ساخته شده است. PTFE در برابر تمام مواد شیمیایی خنثی است و ضریب اصطکاک بسیار پایینی دارد. در واقع این ویژگی ها PTFE را به ماده ای منحصربفرد تبدیل می کند که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف و مصارف خانگی دارد.

علاوه بر این پلیمر PTFE دارای خواصی مانند مقاومت خودرویی و مقاومت شیمیایی بسیار خوب است، نسبت به رطوبت هوا حساس نیست و مقاومت الکتریکی بالایی دارد و در برابر ضربه خوب است. تحمل حرارتی آن 260- تا 260 درجه سانتیگراد است.

اواخر قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یکم به عنوان عصر سیلیکون شناخته می شود زیرا در این زمان سیلیکون ماده اصلی صنایع تولیدی محسوب می شود.

سیلیکون یا پلی سیلوکسان مورد استفاده در پارچه های مقاوم در برابر شعله فیبرفلون شامل یک زنجیره متناوب از اتم های سیلیکون و اتم های اکسیژن است که از کربن، هیدروژن و گاهی اوقات عناصر دیگر تشکیل می شود.

سیلیکون ها در برابر رطوبت، نور، شرایط جوی، اشعه ماوراء بنفش، ازن، آب و ... مقاومت خوبی دارند و در برابر مواد شیمیایی و دما بسیار پایدار هستند. این مواد قادرند خواص لاستیکی خود را تا دمای 260 تا 315 درجه سانتیگراد حفظ کنند. سیلیکون ها چسبندگی بسیار خوبی دارند.
انواع سیلیکون
سیلیکون به کار رفته در پارچه ضد اشتعال فیبرفلون شامل انواع مختلف سیلیکون با درجات مختلف اتصالات عرضی می باشد. نحوه اتصال زنجیره های سیلیکونی با ارزش را درجه اتصالات متقاطع می گویند.

سیالات سیلیکونی یا روغن های سیلیکونی حاوی پیوندهای پلیمری سیلیکونی مستقیم بدون اتصال عرضی هستند. این مایعات در روان کننده های افزودنی، مواد آرایشی استفاده می شود.
نوع دوم سیلیکون ها ژل های سیلیکونی با تعداد کمی پیوند عرضی بین زنجیره های پلیمری هستند. از این ژل ها در لوازم آرایشی و همچنین برای قسمت انعطاف پذیر زیره کفش های خاص استفاده می شود.
نوع سوم آنها که لاستیک سیلیکونی نام دارد، شامل اتصالات جانبی بیشتر و تولید مواد لاستیکی است. از این لاستیک ها به عنوان عایق در صنایع الکترونیک، بسته بندی وسایل نقلیه، دستکش های گازی و قابلمه های آشپزخانه استفاده می شود.
این پلیمر در بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی، ساختمان سازی، الکترونیک، مواد شیمیایی، پوشش ها، نساجی و مراقبت های شخصی استفاده می شود. استفاده می شود
کاربردهای پارچه های فیبرفلون
بنابراین با توجه به مطالبی که در مورد پارچه فایبرفلون نسوز گفته شد می توان نتیجه گرفت که این پارچه ضد اشتعال دارای انعطاف پذیری و چسبندگی زیاد به سطوح نامنظم، اصطکاک بسیار کم، مقاومت شیمیایی و حرارتی خوب و در برابر اشعه UV می باشد. همچنین بسیار مقاوم است.

کاربرد اصلی این پارچه ها در صنایع بسته بندی، المنت های حرارتی، ماشین آلات پلاستیک وکیوم، ماشین های بسته بندی ورق، در صنایع چاپ و بسته بندی می باشد. همچنین به عنوان رول روکش در دستگاه جوش پروفیل UPVC صنایع غذایی، صنایع دارویی و بسته بندی های پلاستیکی استفاده می شود.
پارچه فایبرفلون ضد حریق ترکی، چینی و آلمانی به صورت پارچه و نوار ساده و چسبی در عرض 100-1 سانتی متر و ضخامت های 0.8، 0.13-0.50 در فرم های چسبنده و بدون چسب با تحمل دمایی 73- تا 280 درجه سانتی گراد می باشد. عرضه شده در فروشگاه مگا صنعت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.