۷ نکته برای تمیز کردن محل کار

۲ بازديد

در دفتری با تعداد زیادی کارمند، کثیف شدن آسان است. وقتی همه روی کار خود متمرکز هستند، ممکن است احساس کنید که زمانی برای تمیز کردن لکه‌های قهوه یا گردگیری میزتان وجود ندارد.متأسفانه، نادیده گرفتن تمیزی دفتر می تواند به سرعت منجر به کاهش بهره وری، عدم مشارکت کارکنان و از دست دادن مشتریان شود. نادیده گرفتن تمیزی دفتر کار آسانی است، اما توجه به این نکته مهم است که این بخش مهمی از یک تجارت موفق است. ما هفت نکته را گردآوری کرده ایم تا به دفتر شما کمک کنیم مانند یک محل کار به نظر برسد که شایسته احترام است و آینده ای مرفه را نوید می دهد. چک لیست ها و نکات زیادی برای تمیز کردن دفتر شما وجود دارد، اما در اینجا چند نکته واقعا موثر برای تمیز نگه داشتن دفتر شما وجود دارد.

فرهنگ نظافت را ایجاد کنید
این احتمالاً مهمترین نکته است، به همین دلیل است که ابتدا به آن اشاره می کنیم. اگر بتوانید به همه کارمندان کمک کنید اهمیت تمیز نگه داشتن فضای کاری خود را درک کنند و اقدامات بیشتری برای تمیز نگه داشتن مکان های مشترک انجام دهند، تمیز کردن دفتر بسیار آسان تر خواهد بود.مطمئن شوید که همه کارمندان جدید متوجه شده اند که نظم بخش مهمی از شغل آنهاست. نظافت را به یک کار طاقت فرسا تبدیل نکنید، بلکه آن را به یک کار تیمی سرگرم کننده تبدیل کنید که همه به آن افتخار می کنند و در آن شرکت می کنند.

شرکت خدماتی نظافتی مهرگان علاوه بر نظافتچی حرفه‌ای آقا و خانم تعدادی نظافتچی vip آقا و نظافتچی خوب خانم در تهران با سابقه کار بیش از ۱۵ سال در امر نظافت منزل، نظافت راه پله در تهران و نظافت محل کار در تهران برای مشتریان و همشهریان که برای نظافت منزلشان تاکید بر نیروهای با تجربه و کار بلد و سفارشی دارند در نظر گرفته شده است. نظافتچیان vip شرکت خدماتی مهرگان بیست درصد نسبت به دیگر پرسنل این شرکت هزینه بیشتری دارند.

محصولات پاک کننده را در دسترس قرار دهید
بهترین کار این است که هر کارمند لوازم نظافتی مخصوص به خود مانند پاک کننده صفحه و دستمال مرطوب ضد عفونی کننده روی میز خود داشته باشد.

ممکن است تهیه لوازم نظافت برای همه کارمندان پول زیادی به نظر برسد، اما تمیز کردن اضافی که باعث می شود ارزشش را دارد. در مکان های مشترک، باید به راحتی به جارو، گردگیر، مایع ظرفشویی، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده و پاک کننده پنجره دسترسی داشته باشید.

بهتر است همه این محصولات را در یک مکان جمع آوری کنید. اگر کسی خرابکاری کند و پیدا کردن وسایل مناسب برای تمیز کردن آن سخت باشد، احتمالاً آن را به شخص دیگری منتقل می کند و می گوید کارهای مهم تری برای انجام دادن دارد. اگر لوازم مورد نیاز را در اختیار کارمندان خود قرار دهید، از آنها استفاده می کنند و دفتر بسیار تمیزتر می شود.

دفع روزانه زباله
هیچ چیز بدتر از یک سطل زباله بدبو نیست. تنها راه جلوگیری از این امر این است که زباله ها را در پایان هر روز کاری بیرون بیاورید و در سطل های زباله شهرداری بیندازید تا یک شبه در دفترتان ننشیند و به یک مشکل بزرگ تبدیل نشود.

هر کارمند باید یک سطل زباله در کنار میز خود داشته باشد و زباله های خود را هر روز در سطل زباله اصلی شرکت خالی کند. یک قانون کلی خوب این است که هر زمان که چیزی خیس یا ضایعات غذایی را در سطل زباله می‌گذارید، بهتر است در اسرع وقت آن را خالی کنید.

اجازه دهید کارمندانتان تصمیم بگیرند که چه کسی زباله ها را هر روز بیرون می آورد. آن را به صورت روزانه یا هفتگی یا هر چیزی که تیم شما فکر می کند بهترین است اجرا کنید. اما مطمئن شوید که آنها می دانند که بیرون آوردن زباله هر روز ضروری است. هیچ چیز مانند یک سطل زباله بدبو مشتریان را از کسب و کار شما دور نمی کند!

کف دفتر را تمیز کنید.
جارو کردن یا پاک کردن باید دو یا سه بار در هفته انجام شود. با آمدن، بیرون رفتن و برگشتن افراد متعدد، همیشه از بیرون خاک می آورند. به سختی می توان متوجه شد که کف دفتر چقدر کثیف است زیرا همه کفش می پوشند. اما وقتی کثیفی به طور ناآگاهانه وارد میدان دید شما شود می تواند آزاردهنده باشد.

سطوح کثیف همچنین می توانند باعث ایجاد کثیفی در هوا شوند که می تواند سطوح دیگر را نیز کثیف کند. بهتر است روزهایی مانند چهارشنبه و یکشنبه را برای تمیز کردن کف دفتر خود اختصاص دهید. البته، مگر اینکه اتفاق فاجعه‌باری رخ دهد، فقط یک بار در هفته تمیز کردن کافی است.

چراغ ها را تمیز کنید
تمیز نگه داشتن نور بالا یک چالش واقعی است. لازم نیست این کار به اندازه کارهای دیگر لیست تکرار شود، اما مهم است و اغلب نادیده گرفته می شود. گرد و غبار به راحتی در داخل وسایل روشنایی جمع می شود و ظاهری تیره ایجاد می کند که می تواند منجر به کاهش بهره وری شود.

این مرحله احتمالاً نیاز به یک نردبان برای رسیدن ایمن به چراغ‌ها دارد. در حین تمیز کردن لامپ ها، می توانید مطمئن شوید که همه لامپ ها کار می کنند و در صورت سوختن برخی از لامپ ها آنها را تعویض کنید. نورپردازی دفتر کار بسیار مهم است، اگر نور کافی و مناسب وجود نداشته باشد، کارمندان شما در حین کار خسته می شوند. تمیز نگه داشتن لامپ ها از چشمان کارمندان شما محافظت می کند. نورپردازی مناسب همچنین می تواند دارایی های شما را برای مشتریان برجسته کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.